zaterdag 31 oktober 2009

SPRINGLEVEND – Kunst en cultuur

SPRINGLEVEND – Thema kunst en cultuur

D66 staat zaterdag 4 juli as. van 10.00 tot 14.00 uur weer met haar lokale campagne “D66 Springlevend” op de Markt in Zaltbommel. Het thema van deze dag is “Kunst en Cultuur”. Met het oog op de voorgenomen bezuinigingen van het gemeentebestuur een zeer actueel thema. Inwoners kunnen aangeven welk belang ze hechten aan kunst en cultuur en of het gemeentebestuur hieraan prioriteit moet geven.

“D66 is een warm pleitbezorger van kunst en cultuur in deze gemeente. Kunst is de inspiratiebron en cultuur is de smeerolie van de samenleving. Wij waren dan ook verbijsterd, dat dit college als eerste snoeihard wilde bezuinigen op theater de Poorterij, en dan ook nog een streep wilde zetten door het al vergevorderde plan voor het Cultuurcentrum Bossche Poort.” Aldus burgerlid Thom Ummels.

D66 wil in direct contact met de inwoners praten over zaken die hen direct raken en bezighouden. Dit werkt volgens de partij beter op de Markt tussen de boodschappen door dan in formele bijeenkomsten als de raadsvergadering en de Carrousel. “Er schort in de gemeente Zaltbommel nogal wat aan de communicatie en de relatie van het bestuur met organisaties en inwoners. Dit bleek onlangs ook weer uit het onderzoek “Bestuurskracht”. Het blijkt bovendien, dat burgemeester en wethouders veel woorden en voornemens hebben, maar een gebrek aan daden”, zo geeft fractievoorzitter Frits van der Schans aan..

Het inmiddels bekende springkussen staat symbool voor de inwonerscampagne “D66 Springlevend”. Tijdens de actie op de Markt zijn naast fractievoorzitter Frits van der Schans onder andere ook de burgerleden Jolanda Maas en Thom Ummels present. Belangstellenden kunnen ook met andere vragen en problemen bij hen terecht. Ook is het mogelijk om zich als lid aan te melden.

De actie van D66 op de markt wordt voorafgegaan door deelname van enkele fractieleden aan het “Poorterij-ontbijt”. Frits van der Schans zal hier naast een aantal anderen fungeren als ontbijt-opschepper”. De locatie (Albert Heijn) en het belang van de Poorterij passen prima in het thema van de dag.