zaterdag 31 oktober 2009

SPRINGLEVEND – Veiligheid

SPRINGLEVEND D66: Voel je veilig

D66 staat zaterdag 16 mei as. met haar lokale campagne “D66 Springlevend” op de Markt in Zaltbommel. Van 11.00 tot 15.00 uur is de sociaal liberale partij hier aanwezig. Het thema waar belangstellenden vooral op in kunnen haken is “Voel je veilig”. Inwoners kunnen aangeven welke onderdelen van veiligheid zij het belangrijkst vinden. En ook waaraan het gemeentebestuur prioriteit moet geven.

“Wij merken dat het thema veiligheid in brede zin nog steeds enorm leeft bij onze inwoners. In de dorpen, maar zeker ook in Bommel zelf”, aldus D66 fractievoorzitter Frits van der Schans. “Het gaat daarbij om verkeersveiligheid in dorpen en wijken, en op de dijken, om overlast door bepaalde groepen jongeren in het centrum van Zaltbommel, en bijvoorbeeld in de wijk De Vergt en in sommige dorpen, en gevoelens van onveiligheid van met name oudere inwoners.

D66 wil in direct contact met de inwoners communiceren over zaken die hen direct raken en bezighouden. Dit werkt volgens de partij beter dan in formele bijeenkomsten als de raadsvergadering en de Carrousel. “Er schort in de gemeente Zaltbommel nogal wat aan de relatie van het bestuur met organisaties en inwoners. Dit bleek onlangs ook weer uit het onderzoek “Bestuurskracht”. Het blijft bovendien bij veel woorden en voornemens en een gebrek aan daden”, aldus D66 in een verklaring.

Het inmiddels bekende D66 springkussen staat symbool voor de inwonerscampagne “Springlevend”. Tijdens de actie op de Markt zijn naast fractievoorzitter Van der Schans onder andere ook de burgerleden Jolanda Maas en Thom Ummels present. Belangstellenden kunnen ook met andere vragen en problemen bij hen terecht. Ook is het mogelijk om zich als lid aan te melden.