zaterdag 31 oktober 2009

D66-artikel: Reactie op beslissing OM

Reactie D66-raadsfractie Zaltbommel op beslissing OM

De D66 fractie is verheugd, dat het OM klip en klaar uitspreekt, dat Frits van der Schans ten onrechte is aangehouden. De fractie heeft ook nooit getwijfeld aan zijn onschuld ter zake.

Het OM biedt volkomen terecht zijn excuus aan voor de veel te lange looptijd van deze zaak. Eerdere afhandeling/sepot had veel "gedoe"en onnodige beschadiging van persoon en partij kunnen voorkomen.
Vermenging van persoonlijk/justitiƫle en politieke zaken heeft met name deze schade veroorzaakt. Temeer omdat de zaak nog bij het OM lag, er dus nog geeneens sprake was van een gerechtelijke procedure.

Het college van BenW, de burgemeester, alsmede ook een aantal raadsleden, mogen zich dit aantrekken! D66 hoopt, dat een dergelijke incorrecte en met de democratische grondregels strijdige houding in voorkomende gevallen achterwege zal blijven.

Intussen gaat de D66 fractie volop verder met het opkomen voor het algemeen belang en de belangen van inwoners in de gemeente Zaltbommel. Voorbeelden: terugdringen kassen, meer veiligheid in het verkeer op dijken en wegen, meer openbare veiligheid in wijken en buurten, de realisering van het Cultuur Centrum, en een betere communicatie van de gemeente met inwoners.

Er is nog veel te doen!

Thom Ummels, 06-51274753