zaterdag 20 augustus 2016

D66 gaat campagne voeren in Maasdriel

D66 gaat vanaf komende zaterdag campagne voeren in de gemeente Maasdriel. Het bestuur van de afdeling Bommelerwaard start deze campagne met het oog op deelname aan de raadsverkiezingen in maart 2018. Ambitie is om niet alleen in de gemeente Zaltbommel, maar ook in de gemeente Maasdriel actief in de lokale volksvertegenwoordiging aanwezig te zijn.

Op basis van de landelijke verkiezingsuitslagen uit het verleden blijkt dat ruim 10% van de kiesgerechtigden in Maasdriel stemt op D66. Het wordt dus hoogtijd dat deze kiezers in de raad van Maasdriel een stem krijgen.

D66 presenteert zich zaterdag 27 augustus met een stand op de braderie in Rossum. Het D66 team gaat hier in gesprek met inwoners en bezoekers. De komende tijd zal de partij zich nadrukkelijk manifesteren in de gemeente Maasdriel. Het doel is mensen en organisaties te ontmoeten en meer bekendheid te geven aan de plannen om deel te nemen aan de raadsverkiezingen. Belangstellenden kunnen zich aanmelden voor actieve deelname in de lokale politiek.

Zo zal D66 met regelmaat op straat aanwezig zijn en zich ook via de (social) media profileren. “Er is in Maasdriel behoefte aan een partij die met open politiek en nieuw élan de raad in gaat. Die zich kritisch opstelt tegenover de dominantie van CDA en SSM. Wij denken dat D66 zonder last van het verleden hierbij een positieve rol kan gaan vervullen”, aldus afdelingsvoorzitter Piet van Wesemael.