maandag 1 mei 2017

Persbericht: Thom Ummels verkozen tot lijsttrekker!

-Bij verkiezingen gemeenteraad maart volgend jaar-

Thom Ummels lijsttrekker D66 gemeente Zaltbommel.

De leden van D66 hebben Thom Ummels gekozen tot lijsttrekker bij de komende verkiezingen voor de gemeenteraad in de gemeente Zaltbommel. Thom Ummels is thans fractievoorzitter van D66 in de raad van Zaltbommel. Hij was de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap. De raadsverkiezingen worden gehouden op woensdag 21 maart a.s.

Het bestuur van D66 Bommelerwaard toont zich bij monde van de voorzitter Piet van Wesemael verheugd met de aanwijzing van Ummels tot lijsttrekker. “Thom is een ervaren politicus, die het klappen van de zweep kent. Daarnaast is hij een dynamisch politiek leider die met volle energie zijn politieke werk verricht. Hij brengt zijn enthousiasme over op anderen en weet door zijn coaching onze burgerleden en fractievolgers te motiveren en te inspireren.”

Thom Ummels reageert ook zeer ingenomen op zijn uitverkiezing. “Ik heb mij vol overtuiging opnieuw kandidaat gesteld als lijsttrekker. In 2014 werd ik lijsttrekker van een partij in diepe crisis. Samen met anderen heb ik gewerkt aan de opbouw van D66. Het is nu tijd om te gaan oogsten en verder te werken met blijvend élan!” De samenwerking en het samengaan met Maasdriel is een speerpunt van D66. “Ik ga ervan uit, dat deze verkiezingen de laatste zijn voor Zaltbommel als gemeente. Bij de volgende verkiezingen zal er sprake zijn van één gemeente Bommelerwaard”, aldus Ummels.

Over enige maanden stellen de leden van D66 de volledige kandidatenlijst vast voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.