zondag 18 juni 2017

Persbericht: D66 doet mee in Maasdriel

Lijsttrekker Tom van Engelen in actie bij Op d’n Delkant op 25 juni.

De in Hedel woonachtige Tom van Engelen is verkozen tot D66 lijsttrekker in Maasdriel bij de verkiezingen voor de gemeenteraad in maart 2018. D66 doet voor het eerst sinds het ontstaan van de gemeente in 1999 mee aan de raadsverkiezingen.

D66 kende een historie in de afzonderlijke gemeenten in het zuiden van de Bommelerwaard, maar was in de huidige gemeente Maasdriel tot dusver niet aanwezig in de politieke arena. Dat verandert in maart 2018, als ook de sociaal-liberale partij met een lijst gaat deelnemen. De beweegredenen zijn meervoudig. Allereerst is het een veelgehoorde opmerking tijdens contactmomenten dat inwoners van Maasdriel het zo jammer vinden dat ze niet op D66 kunnen stemmen als alternatief voor de gevestigde partijen. Ten tweede is een bestuurlijke fusie van de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel, de herindeling, een belangrijk moment dat in de nabije toekomst ligt. Daarover wil D66 vanuit beide gemeenteraden meespreken. Ten derde is in Tom van Engelen, woonachtig in Hedel, een lijsttrekker gevonden die het gebied goed kent.

D66 heeft voor het evenement Op d’n Delkant op zondag 25 juni in Kerkdriel gekozen om zich met de kersverse lijsttrekker en kandidaat raadsleden in Maasdriel te presenteren. Belangstellenden zijn welkom om een praatje te komen maken bij de D66 stand.

Tom van Engelen (1980) is een geboren en getogen inwoner van de Bommelerwaard. Hij woonde het grootste deel van zijn leven in Zaltbommel en is tegenwoordig inwoner van Hedel. Afgezien van het feit dat de regio zijn thuis is, werkte hij ook jarenlang voor weekkrant De Toren, waardoor hij goed is ingevoerd in elke kern. Voor hem is de herindeling de voornaamste reden de lijst van D66 te willen aanvoeren. “Geen partij heeft zo consequent en nadrukkelijk uitgedragen dat één gemeente Bommelerwaard de toekomst heeft. Die visie onderstreep ik. De vraag waarmee wij de straat op gaan is niet wanneer we gaan fuseren, maar hoe, met de grootst mogelijke tevredenheid van de inwoners van zowel Maasdriel als Zaltbommel als inzet. D66 gaat er vanuit dat de volgende verkiezingen na 2018 plaatsvinden in één gemeente Bommelerwaard.”