zaterdag 1 juli 2017

Persbericht: D66 Zaltbommel in gesprek met inwoners

Biede lijstrekkers voor herindeling Bommelerwaard

-In kader samengaan met Maasdriel-

De D66 fractie in de gemeenteraad van Zaltbommel is zaterdag 8 juli present op diverse locaties in Zaltbommel. Onder het motto “In gesprek met …” wordt inwoners met name gevraagd wat ze vinden van de toekomstige fusie met de gemeente Maasdriel. Ook kunnen voorbijgangers ideeën en opmerkingen kwijt over andere onderwerpen die hen bezighouden. Dinsdag 11 juli houdt D66 een inloop voor belangstellenden in Rossum.

D66 stelt de inbreng van inwoners op prijs voor haar standpuntbepaling in de gemeenteraad. Ook voor het op te stellen verkiezingsprogramma is deze inbreng van belang. D66 pleit al lange tijd voor één sterke gemeente Bommelerwaard. Dat versterkt de bestuurskracht en de dienstverlening aan inwoners. Het gaat dan niet om de fusie alleen, maar ook hoe dit gaat plaatsvinden. En op welke wijze de inwoners en de dorpen en wijken er beter van worden.

De D66 delegatie is van 11.00 tot 15.00 uur aanwezig op de Markt. Ook winkelcentrum de Portage en de binnenstad worden bezocht. Naast fractievoorzitter en lijsttrekker Thom Ummels zijn onder meer de fractieleden An van Tuijl, Joost Drijvers en Elke Meijers aan te spreken. Ook de kersverse D66 lijsttrekker in Maasdriel Tom van Engelen zal aansluiten.

Inloop in Rossum

D66 wil belangstellenden in de Bommelerwaard graag ontmoeten. Hiervoor is er dinsdag 11 juli een inloopbijeenkomst in dorpshuis De Parel, Kerkstraat 7 in Rossum. Aanvang is 20.00 uur.

Mensen die graag op een ander moment in contact komen met de fractie kunnen mailen of reageren via de website