donderdag 10 augustus 2017

“D66 Bommelerwaard presenteert” op Bommelse Braderie

Biede lijstrekkers voor herindeling Bommelerwaard

Thom Ummels, lijstrekker gemeente Zaltbommel en Tom van Engelen, lijsttrekker gemeente Maasdriel.

D66 Bommelerwaard presenteert zich op de Bommelse Braderie.

Met stresstest, prijsvraag en ideeënbus

De Bommelse Braderie is een jaarlijkse traditie waar de hele Bommelerwaard naar uitkijkt. D66 Bommelerwaard presenteert zich daarom graag op donderdag 24 augustus in de stad Zaltbommel. De lijsttrekkers van de beide gemeenten in de Bommelerwaard zijn aanwezig. Maak kennis met Thom Ummels (Zaltbommel) en Tom van Engelen (Maasdriel) en andere kandidaat-raadsleden. De gezamenlijke presentatie vormt voor D66 de eerste aanzet voor de komende raadscampagne.

Interactieve stand

De D66 stand heeft naast een politiek ook een interactief tintje, afgestemd op de braderie. Zo is er een D66 stresstest, waarbij deelnemers kunnen kijken hoe goed ze hun zenuwen in bedwang kunnen houden. Ook kunnen bezoekers meedoen aan een speciale D66 prijsvraag. Ze kunnen hierbij onder meer raden hoeveel zetels D66 in beide gemeenten behaalt. Hiermee zijn leuke prijzen te winnen, zoals de roman “Lichaamstaal” van Tom van Engelen en de dichtbundel “Stilte en Storm” van Thom Ummels.

Ideeënbus

D66 biedt de mogelijkheid om ideeën en suggesties in te dienen voor het verkiezingsprogramma. Dit programma wordt komend najaar opgesteld. “Wij willen zoveel mogelijk ook inwoners en ondernemers betrekken bij het opstellen van ons verkiezingsprogramma. Wij hebben namelijk goede ervaringen met deze gesprekken op straat”, aldus lijsttrekker Thom Ummels.

Eén gemeente Bommelerwaard

Centraal thema van de D66 presentatie is de vorming van één gemeente Bommelerwaard. De gemeenteraden van Maasdriel en Zaltbommel hebben onlangs besloten pas na de verkiezingen met inwoners en organisaties hierover te willen praten. D66 vindt dit onnodig uitstel, waar de bevolking niets voor koopt. “Het belang van één sterke gemeente Bommelerwaard staat voorop en komt onze inwoners ten goede. Ons standpunt willen we graag toelichten en bespreken”, aldus D66.

“D66 Bommelerwaard presenteert” is donderdag 24 augustus tijdens de Bommelbraderie te vinden op standnummer 9 in de Boschstraat te Zaltbommel. Informatie op Bommelerwaard.d66.nl.