zaterdag 21 oktober 2017

Persbericht: D66 Zaltbommel en Maasdriel weer in gesprek met inwoners

Kopgroep van raadskandidaten op pad

D66 gaat zaterdag 28 oktober a.s. met de kopgroep van raadskandidaten op pad in Zaltbommel en Maasdriel. De D66 delegaties gaan tussen 11.00 en circa 14.00 uur in gesprek met inwoners op diverse locaties in beide gemeenten. In Maasdriel zijn dit de centra van Kerkdriel, Rossum, Hedel en Ammerzoden. In Zaltbommel gaat het om de binnenstad, winkelcentrum de Portage en bij de Jumbo in Gameren.

D66 stelt de inbreng van inwoners op prijs voor haar standpuntbepaling in de gemeenteraad bij de komende begrotingsbehandeling. Ook voor het verkiezingsprogramma in wording is de input van belang. Zo komen in Zaltbommel onder meer onderwerpen aan de orde als de verbetering en verlevendiging van de binnenstad, de toekomstige buitenstad en de huisvesting van arbeidsmigranten. In Maasdriel doet D66 voor het eerst mee aan de raadsverkiezingen. Inwoners kunnen naar voren brengen welke onderwerpen en vragen meer aandacht moeten krijgen in hun gemeente. Transparant en integer bestuur komt dan zeker aan bod.

In beide gemeenten wordt uiteraard ook aandacht besteed aan het samengaan tot één sterke gemeente Bommelerwaard. Hiervoor pleit D66 al lange tijd. “In tegenstelling tot veel andere partijen tilt D66 dit belangrijke dossier niet over de verkiezingen heen. Wij lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheid en geven de inwoners klip en klaar aan waarom wij één gemeente Bommelerwaard van groot belang vinden”, stellen de beide D66 lijsttrekkers Thom Ummels en Tom van Engelen. “Het gaat om de bestuurskracht en de dienstverlening aan inwoners. En om de steeds complexere taken aan te kunnen. Het gaat dan niet om de fusie alleen, maar ook hoe die gaat plaatsvinden. En op welke wijze de inwoners en de dorpen en wijken er beter van worden”.

De D66 delegaties staan onder leiding van Thom en Tom. In Zaltbommel gaan de volgende raadskandidaten mee op pad: Elke Meyers, Peter Smits, Joost Drijvers en Rob Stabel. In Maasdriel zijn het Liesbeth Faas, Michiel de Raaf, Hans van Santen en Danielle Vlasman.