Als bestuurslid van de lokale afdeling D66 Bommelerwaard en als plaatsvervangend burgerraadslid wil ik me inzetten om kennis en ervaring, ons maatschappelijk kapitaal, beter in te zetten.

Waarmee maakt D66 het verschil?

Ik wil me graag via D66 inzetten voor de Bommelerwaard. Vanuit mijn maatschappelijke betrokkenheid wil ik een positieve bijdrage leveren aan het politieke debat. Als speerpunt wil ik graag kennis en ervaring beter benutten en op de agenda te krijgen als maatschappelijk kapitaal.
Met jaren onderwijservaring in binnen- en buitenland en 25 jaar creatief ondernemerschap heb ik zowel in binnen- als buitenland ervaren hoe opleiding, cultuur, bedrijfsleven en samenleving  elkaar kunnen versterken. Ik pleit dan ook voor meer samenwerking en uitwisseling van kennis en ervaring.

Kennis en ervaring is ons maatschappelijk kapitaal. Maar als we die kennis en ervaring niet delen, als we niet veel meer investeren in opleiding en innovatie dan verkwanselen we dat kapitaal en komen we als maatschappij niet vooruit. Cultuur zit veel dieper in ons dagelijks leven ingebed dan menigeen denkt, cultuur is wie we zijn en waar we voor staan. In onze cultuur ligt onze identiteit. Er zijn grote verschillen tussen regio’s, groeperingen en partijen hoe we dit beleven. Als we ons hier beter van bewust zijn, kunnen we beter samenwerken en zijn we samen sterker.

Joost Drijvers

De definitie van waanzin: Steeds opnieuw hetzelfde doen en steeds opnieuw een andere uitkomst verwachten!
- Einstein